21 Eylül 2008 Pazar

deneme deneme ...

Merhaba!

Pat diye konuya girmek gerekirse, 'benDeniz' Eylül 2008 itibariyle Barselona'da Sanat Tarihi Yüksek Lisansı yapmaya başlamış bir Türk kızıyım. Buradaki ilk bir iki günün ardından yaşadıklarımı paylaşmanın fena olmayacağı hissine kapıldım. Bu blogun içeriği daha ziyade İspanya'ya, özellikle de Barselona'ya, okumaya gelmiş ya da gelecek olanları ilgilendirse de buraları merak eden herkes ilginç bir şeyler bulabilir diye umuyorum.

Tabii ben bir eve taşınana, internete bağlanana ve benzeri birtakım işleri halledene -ve sonuçta bu blogu açana- kadar geçen sürede bloga yazacak çok şey birikti. Bunları sizlerle adım adım paylaşacağım. Gerçi, sanırım şimdilik blogun uzamasını heyecanla bekleyen okuyucularım yoktur zaten...

İlk yazı blogun adını açıklamak için uygun bir yerdir herhalde. Barselona'nın en turistik, en kalabalık ve en pek çok şey caddelerinden biri La Rambla. Plaza Catalunya'dan başlayıp deniz kenarına uzanan, bazılarına göre İstiklal Caddesi'nin dengi, neşeli, önemli bir cadde (La Rambla'yla ilgili daha detaylı ve kaynakları belirtilmiş bilgiler vereceğim ilerde) . Rambla aslında ard arda eklemlenmiş ramblalardan oluşan bir cadde. Örneğin caddenin üstünde çiçekçilerin yer aldığı kısmın adı Rambla de les flors ve eskiden üniversitenin yer aldığı bölümün adı da Rambla dels estudis. Bizim de, Türk öğrenciler olarak, Rambla üstünde az biraz yerimiz olsun... (Bu arada blogun adı da katalanca =P)


Hoşgeldiniz!

Hiç yorum yok: